måndag 18 april 2016

Personalpresentation nummer 1


Jag i min eluppvärmda kontorsstol
Berätta lite om dig själv
- Jag heter Signe, är 35 år (3 i människoår) och kommer från
Vederslöv. Och började jobba här 2013 då jag tog över jobbet efter min mormor Klara-Johanna.

Vad är du anställd som?
- Jag är chefen - den som bestämmer.

Och hur vet du det?
- Det är jag som har hörnkontoret. Visserligen går elever o annan
personal in och fikar på mitt rum, men sånt får man har överseende
med.

Vilket är din viktigaste arbetsuppgift?
- Varje dag kvalitetstestar jag osten och på nätterna jagar jag fåglar och möss till Tilly

Varför just till Tilly?
- Hon kan behöva lägga på sig lite.

Vad är det bästa med ditt jobb?
- Stalka Tilly på morgonfodringarna, fria arbetstider, att kost och logi ingår samt att jag kan sova så fort jag satt de andra i arbete.

Vad hoppas du att eleverna lär sig av dig?
- Att sätta sig själv främst och njuta av livet - det gör jag.

Vad ska en hästskötare kunna?
- Kommunicera med djur.

Och hur vet du om den kan det?
- Då öppnar den kylskåpet, när jag vill, och bjuder på ost.