måndag 6 april 2015

Tidigare elever berättar del 3 - Julia Olhsson

Efter jag hade tagit studenten 2012 började jag jobba på ett mindre hoppstuteri vid namn Berga gård. Där skötte jag stallet, hästarna och red in hästar. Sommaren 2014 började jag jobba som hästskötare hos fälttävlansryttaren Viktoria Carlerbäck i Borås . Hon har deltagit i det mesta som t.ex OS, VM, SM och världscup. Till vardags har jag som uppgift att sköta om hästarna, göra i ordning dom till Viktoria och sköta om all utrustning. Jag hjälper även till att rida ibland. Jag följer också med på alla träningar och tävlingar som förekommer. I år kommer det bli första gången för mig att få följa med utomlands. Vi kommer åka till Polen två gånger, Sopot och Strzegon och sedan till Bramham i England. Där emellan blir det självklart ännu mer tävlingar. Att börja jobba hos Viktoria är det bästa jag har gjort. Jag har lärt mig oerhört mycket bara av att kolla och lyssna på träningar/tävlingar och jag älskar när vi är ute och reser på träning/tävling.


Victoria Carlerbäck

Victoria Carlerbäck Svensk mästare 2014

Läs mer om svenska mästerskapet

Personalen/ Vi önskar Julia lycka till i karriären som internationell tävlingsgroom.