onsdag 15 april 2015

Tidigare elever berättar del 4 - My Lönnquist - fick jobb på sin praktikplats


Jag och Caspar. 6 årig valack e. Cardenio. Tävlar 6 års klassen
I juli 2014, en månad efter studenten flyttade jag ner till Bulgarien. Här jobbar jag som tävlingsgroom åt Ivaylo Bonev, landslagsryttare i hoppning, som driver ett internationellt hoppstall tillsammans med Amanda Björk.
Ivo och Quentin, 6 årig hingst e. Quintero ASK. Tävlar 6 års klassen.

Mitt arbete går ut på att se till att hästarna mår bra både på hemma plan och borta plan samt rida, longera och sånt där. I höstas var vi iväg i några månader internationellt, Wiener Neustadt, Magna Racino, Linz i Österrike samt Celje i Slovenien har jag hunnit besöka än så länge i tävlingssammanhang. Samt några tävlingsplatser här i Bulgarien. Utöver detta var vi även i Tyskland ett par veckor. Det är väldigt intressant att jobba som tävlingsgroom eftersom man får se väldigt mycket, både i världen och ridning.
Ivo och Amazing. 10 årig valack e Padinus. Tävlar på Grand prix nivå med vinst i 3 stjärnig Grand prix, 160 höjd

Jag har sedan jag flyttade hit växt väldigt mycket som person, jag är mer säker på vem jag är och vad jag vill. Jag har även utvecklats mycket inom ridningen. Ridningen som Ivo lär ut är väldigt annorlunda mot ridningen jag har lärt mig. Att ställa om och lära om är något som har varit och fortfarande är väldigt tufft. Men när alla bitarna nu börjar falla på plats blir det lättare och lättare.
Jag och Abarth, 10 årig hingst efter Oklund. Tävlar på Grand prix nivå.
På mlonnquist.blogg.se kan ni följa min vardag här i Bulgarien samt internationellt.


Vi önskar My lycka till i hennes internationella karriär som tävlingsgroom/ Personalen på Ridsport