lördag 18 april 2015

Tidigare elever berättar del 5 - Linn Fungmark - jobbar som beridare


Jag stack iväg rätt så direkt efter att jag lämnat Ingelstadgymnasiet för att jobba som ryttare i ett stort försäljningsstall i Danmark - där jag gjort praktik. Där spenderade jag nästan 7 månader, red ca 10 hästar om dagen och tävlade i princip varenda helg. Ett drömjobb för många och en bra start på jobbkarriären för mig.
Men jag lämnade Danmark, och i början av februari detta året tog jag mina resväskor och flyttade till Bulgarien. Här jobbar jag nu som ryttare i ett tävlingsstall med ett underbart team och fina hästar. Min huvudsyssla är att rida, se till att hästarnas utveckling går framåt och att min ridning förbättras ännu mer, men jag gör även stallsysslorna tillsammans med dom andra. Jag tävlar även här nere, har än så länge ridit upp till nationell 1.35 med placeringar och kommer även att starta internationellt framöver.


Vi önskar Linn lycka till med tävlingskarriären/ Personalen :-)