fredag 24 april 2015

Tidigare elever berättar del 6 - Mathilda Svensson hingstutbildare

Jag och Hotmail

Efter studenten så hamnade jag hemma i Oskarshamn igen och jobbade lite i hamnen där min pappa jobbar, men jobbar för tillfälligt inom industri och packar ner batterier. Planen är väl att jag ska plugga vidare

När jag gick i 3an så var jag på praktik på Torpalyckans Stureri och red in många ponnyer och fortsatte utbilda några, har haft en häst där innan en storhäst som heter Hotmail TL som jag utbildade men sedan såldes, efter studenten fick jag hem Torpalyckans Lucifer som jag utbildade upp till LB hoppning och hade fina framgångar men sedan såldes.


Jag och Lucifer


Nu har jag tagit hem ett längre projekt, deras godkända hingst Torpalyckans Man-Boy RNF 210 e.Stackarps Peer-Boy - Mondays Moscan född 2010. Han är en känslig individ med mycket kapacitet och gillar att visa upp sig, han är väldigt personlig och ibland märks det inte att han är hingst. Planen med honom är att han ska ut på tävlingar i sommar och ska ridas på New Forest sm och ungponny-sm vi hoppas självklart att det kommer gå super. Så siktar vi in oss på bruksprovet nästa år också, så lite framtidsplaner har vi för denna snygga hingst. Vill ni följa oss så kan ni gå in på http://mathildasveensson.blogg.se/

Jag på Man-Boy
Man-boy

Kommer komma flera ponnyer/hästar från Maria & Thomas som jag ska utbilda, detta är en stor chans för mig att få deras förtroende:D

Personalen/ Vi önskar Mathilda lycka till sina utbildningshästar och ser fram emot att följa hennes resultat :-)