onsdag 27 maj 2015

Att vara uppstallad på Ingelstad - Dior



Jo, mitt namn är då Dior och jag är en privathäst som är uppstallad i utestallet vid skolstallet. Snart har jag varit här i ett helt år, shit vad tiden har svävat förbi.. men så blir det väl när man har kul antar jag!


Jag är en 6årig halvblodsvalack med dressyrstam bakom mig, men inte hindrar det mig för att studsa över lite hinder ibland. Har dock inte hoppat så mycket så tycker demdär hindrena är lite läskiga, vem vet.. det kanske gömmer sig en tiger under!? Lyssnar oftast på matte dock så när hon blir sur och säger till mig så hoppar jag iallafall, om än lite högt över så inte tigern ska nå mig om den nu är där!


Jag gillar uppmärksamhet och det får jag mycket av när jag står uppstallad här, folk går förbi min box hela tiden och klappar på mig, vem kan motstå att klappa på mig liksom herregud, bara kolla på mig!? Snyggare får man leta efter! Dock kan en del av stona här vara lite svårflörtade tycker jag, trots att jag springer runt och visar upp min snyggaste sida i hagen, hmm..


Eleverna snackar en del om att vi bor granne med kor, men det hoppas jag dem skojar om.. trots att jag hört lite lustiga läten ibland - för kor tycker jag inte om!! De går inte att kommunicera med på något sätt, och väldigt lika en tiger.. så håller mig på avstånd och springer gärna ifrån dem ifall jag skulle få syn på dem, vill ju inte riskera att bli anfallen!

Annars trivs jag superbra här, får vara ute och springa i en hage med hästar i hagarna bredvid, får massor med mat (vilket jag älskar) och matte kommer ner och rider mig nästan varje dag. Inte bara eleverna är trevliga här heller, utan de anställda klappar och pratar också med mig. Dock kan de bli lite sura på mig när jag har bråttom ut till hagen, men har ju så himla mycket energi så vet inte riktigt vart jag ska göra av den.