söndag 31 maj 2015

Skolhästen No Limit presenterar sig

Berätta lite om dig
Det är jag som är marknadsföringshästen :-) Skolans bästa hopphäst och som är med på bloggbilden. Jag flyger över allt som du styr mig på med min fantastiska rytm i galoppen Terränghinder, Oxrar, Vatten - jag hoppar allt - är det lite läskigt kan jag klippa i och hoppa lite extra över men stoppa eller gå på sidan om ligger inte för mig. Jag blir lätt orolig och spänd med försöker alltid vara lyhörd för ryttaren och lyssna på hjälperna.

Vad är du anställd som?
Mitt jobb är att visa eleverna hur en lydig häst gör - gör ni fel så gör jag oxå det - jag följer alltid. Jag är vad många skulle kalla en läromästare. I hoppningen hoppar jag fina runda språng som är lätta att följa. En annan arbetsuppgift jag har är att betesputsa under staketet. Jag kan stå på knä och då når jag extra långt under staketet - smart va.

Vad är det bästa med ditt jobb?
På det här jobbet får man allt - många häst- och människovänner, uppmärksamhet - utevistelse i stora hagar, rulla sig i leran och bara var häst. Ibland är jag modell i exteriörbedömning och deltar i knoppningslektioner och då känner jag mig extra snygg. Jag älskar när Tilly (stallchefen) pjoskar med mig och ser till att jag får massage och extra gott kraftfoder mm.

Vad ska en hästskötare kunna?
Sätta hästen först  - det är aldrig kul att stå på kedjorna att vänta för att någon ska prata i telefon. Sen ska de vara lyhörd för hästens behov och vara lugna vid hanteringen av hästar. Jag gillar inte när de stressar runt i boxen. De ska också gilla att hoppa - gärna på terrängbanan.