söndag 7 juni 2015

Skolhästen Rhonda Rabbit presenterar sig

Berätta lite om dig
Mitt namn är Rhonda, OK då Rhonda Rabbit fast jag är ingen kanin. Jag är en trygg häst med mycket vilja som älskar att hoppa. Jag kom hit samtidigt som Hampus från Gamlebygymnaiset. Här är det värsta slavlägret och jag har säkert tappat 50 kg. Kilon som det tagit mig hela sommaren att lägga på mig - till ingen nytta.  Arbetet har jag inget emot men varför får jag inte fri tillgång på gräs?

Vad är du anställd som?
Mitt jobb är att ta hand om ryttare i hoppning och på uteritter.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Uteritterna - När vi rider ut spetsar jag öronen och går fram överallt. Traktorer, minigrisar - you name it - det finns inget som kan skrämma mig. Löshoppning är oxå kul. När jag hoppar ser jag jättesnygg ut och drar in magen - det är väl inte bara hinderhöjd som räknas.

Vad ska en hästskötare kunna?
Jag hatar hästskötare som drar åt gjorden för hårt - ingen kan arbeta med en getingmidja.
En bra hästskötare lämnar grinden på glänt så att jag kan gå ut. Förra veckan hjälpte jag vaktmästarna med att betesputsa utanför hagen. Jag förstod inte alls varför jag behövde fångas in - det är ju inte så att jag går någonstans.



På den här bilden ser jag tjock ut och det är jag inte :-(