onsdag 29 juli 2015

My Lönnquist berättar om sitt gymnasieval




När jag skulle välja gymnasium hade jag egentligen inte en tanke på Ingelstad, eller ens att gå hästlinje överhuvudtaget. Just under den tiden hade jag ingen häst och valde att satsa på fotbollen istället. Alla mina tre val var faktiskt med fotbollsinriktning. Men efter en knäskada som satte lite paus på den fronten började jag tänka om istället. Jag gav fotbollen någon månad men det blev aldrig som förut, och att spendera varje minut på planen rädd för att ta sönder det igen ville jag inte. Jag valde helt enkelt då att försöka satsa på hästarna, som jag brunnit för hela livet.
Jag bytte till Ingelstad några få veckor innan skolstarten bara. Och det valet är absolut ingenting jag har ångrat. Under min tid på Ingelstad växte jag väldigt mycket som person. Jag lärde mig att ta mer ansvar och blev en mer självständig individ än innan. Utbildningen var bra och man lärde känna vänner för livet. Jag kan nog utan tvekan säga att det hittills varit mina tre bästa år i livet.