måndag 6 juli 2015

Skolhästen Rocky presenterar sig

Berätta lite om dig
Jag heter egentligen Capricorn (stenbock), men alla kallar mig för Rocky. Jag köptes in sista april och är den senaste inköpta skolhästen - personalen säger att det ska köpas in fler i sommar. Jag är ranghög och van att styra och ställa. Här har jag fått en hagkompis som heter Classe. Han har också bestämda åsikter så ni kan tro att vi har en del att diskutera. Jag byter i serier och har en jämn rytm i hoppningen både före och efter hinder.

Vad är du anställd som?
Med min förra ägare har jag tränat 1.30 i hoppning och medelsvår i dressyr. Så att jag antar att mitt jobb här att lära eleverna de svårare sakerna. Men det är mycket roligare att träna elevernas benmuskler och ridteknik. Ger de inte hjälpen vid rätt tillfälle så gör jag inte rätt heller. Hihihi. Classe säger att man måste spara på sig så det gör jag hela tiden Hi hi hi.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Jag vet inte - alla människorna, nya kompisarna, varierade arbetsuppgifterna, stora hagarna oo det är så svårt att välja. Nu vet jag vi rider i grupp det gillar jag. Att polarna är med det är superkul.

Personalen: Ja vad ska vi säga - det är roligt attt du är så entusiastisk. Du har dock inte provat på alla arbetsuppgifter än. Det blir en del ensamridning också Rocky och det vet vi att du klarar galant.

Vad ska en hästskötare kunna?
Borsta noga och sätta på tappskor. Alltså jag fattar inte hur de går till men ibland liksom bara lossnar dom - jag gör inget - lovar - hihihihi. Sen gillar jag om de kan ta sig en stund extra och bara mysa. Jag ska berätta en hemlighet om ni lovar att inte skvallra till Classe - jag älskar att gosa o mysa.

Här är jag