onsdag 26 augusti 2015

Melinda praktiserar hos fälttävlandsryttare


Hallå Hallå! Nu tänkte jag att det var dags för mig att berätta om mina första tre veckor på APL hos fälttävlansryttaren och tränaren Philippa Magnusson. Här har jag även med mig min ponny som jag får hjälp med. De första veckorna har bestått av målning och skötsel av hinder på terrängbanan inför en träningshelg med OS-ryttaren Magnus Gällerdal. Den har även bestått av träning av tävlingshästar (hoppning, dressyr och terräng), löshoppning och longering uppsuttet för unghingsten, körning av röjsåg samt städande av stall. Jag är supernöjd med första delen av min praktik. Nu väntar två veckor av vila, sedan ytterligare två veckor praktik. Och då siktar vi mot breeders i fälttävlan!


Philippas första häst Cesar. 5år och egenuppfödning.

Hagbyte för stona med föl.


Min ponny Monte efter ett träningspass.

Chocolatte och jag på en ridtur.


Hästarna får idag en genomkänning och ljusakupunktur av duktiga Anna-Carin.