onsdag 9 september 2015

Hanna gör sin praktik på Aktiv Western Häst

Jag på Cutter

Hej! Smiley smile Jag är på Aktiv Western Häst i Skåne. På gården riktar vi oss till vuxna och håller förstås på med Westernridning. 


Horsemanship har också en stor del av vår hästhantering och vi jobbar för att få en bra relation med hästen och att träna upp ryttarens ledarskap. Vi har ridlektioner, turridningar och clinics på gården. 
Mangan vann showmanship uppvisningen

Mina arbetsuppgifter är att göra iordning och ta hand om hästarna, assistera under lektioner och turridningar, instruera och hjälpa kunder, ordna i stallet och med utrustningen. Jag får själv delta och rida med på lektioner, turridningar och clinics.
Hästen Bengt under vår Horsemanship/showmanship clinic

Smiley smi Jag är ju då på Aktiv Western Häst i Skåne. På gården riktar vi oss till vuxna och håller förstås på med Westernridning. Horsemanship har också en stor del av vår hästhantering och vi jobbar för att få en bra relation med hästen och att träna upp ryttarens ledarskap. Vi har ridlektioner, turridningar och clinics på gården. Mina arbetsuppgifter är att göra iordning och ta hand om hästarna, assistera under lektioner och turridningar, instruera och hjälpa kunder, ordna i stallet och med utrustningen. Jag får själv delta och rida med på lektioner, turridnin