onsdag 25 november 2015

Stallchefen filosoferar

Så var det dags igen, regn, rusk, mörker och som inte det räcker fåglarna flyttar och mössen får inga ungar - tacka vet jag min uppvärmda kontorsstol.



Här händer det grejer: En massa nior har varit på besök och kollat in bästa utbildningen - ridsport, med bästa chefen - mig.

Personalen åker runt och letar nya skolhästar eller så besöker de elever på praktik. Själv vaktar jag fikarummet och finns på plats om någon har några frågor.

Terminen närmar sig sitt slut och det betyder julpyssel, luciatåg och terminsexamen för eleverna - gissa om de är nervösa. Jag säger till dem att de ska chilla men nja det går liksom inte in. De dillar något om att det är viktigt att prestera för betygen. Så länge de ger mig skinka får de hållas.

PS/ Hörde personalen prata om gemensam julavslutning för ridsporteleverna med god fi....

Personalen: Ahh Signe du lovade ju att inte berätta för eleverna.