måndag 28 mars 2016

Skolhästen Diva presenterar sig

Berätta lite om dig
Jag heter egentligen Disney Diva, men av någon konstig orsak kallar alla mig bara för Diva. Jag är inte högfärdig men om en häst har två namn så är de väl till för att användas. Inte för att jag är särskilt stolt över mitt första namn Disney - låter som om jag är ett barn men unghästtiden har jag ju lämnat bakom mig.
Vissa påstår att jag har lite attityd på bilden men Hallo jag hatar fotograferingar a la surprice - en dam måste få tid att förbereda sig.

Vad är du anställd som?
Jag är tjejen med utstrålningen och gångarterna. I stamtavlan finns en del fullblod så jag har både energi och temperament. Jag tror att jag fick det här jobbet både för att de ville ha en dam med klass, utseende och med gång - en häst för elever att längta efter att rida på. Sen blev jag lite besviken när jag kom hit. Ingen sa något om hoppning på anställningsintervjun. Nåväl det löser sig väl, jag får helt enkelt lära mig hur det går till.

Personalen: Och du går verkligen in för att lära dig dina nya uppgifter med entusiasm. Diva hoppar redan enklare banor på låg nivå.

Vad är det bästa med ditt jobb?
O det händer så mycket här, ibland blir det nästan för bra. Jag har en hagkompis som heter Tessy och vi två är ett riktig radarpar. Två rödhåriga damer med stil. Hoppas ni såg inlägget där vi lyckades dressera en i personalen till att handmata oss. Tyvärr har hon inte upprepat det än, men det beror säkert bara på att hon är ledig på påsklovet.

Vad ska en hästskötare kunna?
Förutom att handmata hästar med godis :-) ?
En hästskötare ska vara duktig på att få oss hästar med nerv i att varva mellan jobb o avkoppling. Sen vill jag bara lägga till att vi ston har ett större behov av socker så jag ser inga problem i att ni sticker åt oss lite extra.