fredag 22 april 2016

Melinda praktiserar i Tyskland

Hejsan! 
Jag heter Melinda Andersson och jag går tredje och sista året på Ingelstadgymnasiet. Jag har nu varit en vecka på min praktikplats hos Malin Petersen i Tyskland och jag stortrivs. Superhärliga människor och trevliga hästar. Här mockar man inte som hästskötare, utan det är en anställd som fixar det och det är jätteskönt. Här får jag även motionera minst tre hästar per dag. Idag blev det 6 hästar, så känner mig lite trött. Men de känns bra. Redan tredje dagen fick jag ställa upp som tävlingshästskötare. Då skulle Rasmus, en av hästskötarna, iväg och tävla hoppning med fyra hästar. Det gick utmärkt! Lite stressigt blev det när vi var tvungna att byta broddar hela tiden. Vi fick bara med oss ett sett med broddar till fyra hästar. Men jag är i alla fall bra på att brodda nu. 😉 Här kommer lite bilder från första veckan på Stall Tannenhof







Här kommer lite bilder från första veckan på Stall Tannenhof