fredag 1 april 2016

Skolhästen Fellow

Berätta lite om dig
Jag är en ganska cool kille, för det mesta, några elever kallar mig för farbror och det är ett intryck som jag gärna vill att de ska få. Jag är ingen latmask men ingen har någonsin blivit tackad för att den arbetar ihjäl sig. Visst finns det saker i tillvaron som jag kan reagera på men hallo jag är faktiskt bara sex år än. Att flytta till en ny miljö tar lite på krafterna. Ursprungligen kommer jag från Holland och hör till rasen KWPN - världens bästa hästras - i alla fall om ni kollar vilken ras världens bästa dressyr och hopphästar kommer ifrån.

Vad är du anställd som?
Jag är rätt allround har hoppat lite 1.10 banor och går LA rörelser i dressyren. Om jag får säga det själv så har jag både gång och hopp i mig. Sen är det inte helt fel att jag är lite snygg från sidan också. Många elever brukar kommentera att jag är taktfast, härlig att sitta på och lätt att följa i hoppningen.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Att det är så många som gillar mig. Jag vill inte låta fåfäng men det känns rätt gött att vara omtyckt. Sen gillar jag att vi får gå i stora hagar med kompisar och att jobbet sker i grupp. I hagen hänger jag med Rocky, Classe och Jordan och det är en utmaning må ni tro. Två av de där typerna är rätt bestämda av sig. De blev visst lite irriterade på mig i början men nu är det helt OK.

Vad ska en hästskötare kunna?
De ska vara lugna och metodiska när de arbetar med oss hästar. Inte hålla på med yviga rörelser och vara högljudd i stallet - det gillar jag inte. Fast det brukar inte eleverna på den här skolan vara.

Ja jag vet - det ser ut som om jag håller på att somna, men ni har ingen aning om hur lång tid jag stod där....