måndag 2 maj 2016

Personalpresentation 3

Berätta lite om dig själv
Jag heter Anita Taraldsson och är ridlärare level 2, stilhoppningsdomare och har arbetat på skolan sedan 2002. Innan barnen kom tävlade jag i dressyr, hoppning, trav och distans. Idag tränar jag Working Equitation. Driver vid sidan av eget företag med träningar och uppfödning av Svensk Varmblodig ridhäst samt Svensk ridponny.

Vad är du anställd som?
- Hästkunskaps- och ridlärare

Vilket är din viktigaste arbetsuppgifter?
- Samordna undervisningen i hästutbildningen. Undervisa i ”teori”: Avel, Foder , Träningslära, Hästens sjukdomar mm. Sen har jag också lektioner i hoppning och dressyr.

Vad är det bästa med ditt jobb?
- Att få arbeta med hästar och ungdomar – jag lär mig något nytt varje dag.

Vad hoppas du att eleverna lär sig av dig?
- Att de aldrig blir fullärda. Jag vill skapa en kunskapstörst och bredda deras hästintresse. Jag vill att de ska se att alla hästar är unika och fantastiska på sitt sätt.

Vad ska en hästskötare kunna?
- Lita på sig själv och sin förmåga, sätta hästen i första rummet och se problem som spännande utmaningar. Jag är oerhört stolt över hästeleverna som jag fått följa.