fredag 15 juli 2016

Signes sommarfunderingar

Alla bara pratar om hur härligt det är med sommarlov. Vilken skitsommar säger jag. Var är mina slavar? En eller två dyker upp om dagen - jag behöver minst tjugo för att få alla mina behov tillgodosedda.

Enligt svenska akademins ordlista betyder lov att vara ledig ifrån, ta rast. Jag trodde vi skulle ta rast ifrån sommaren; Rast ifrån elevfritt, rast ifrån flugor, rast ifrån hästar på bete, rast ifrån inga människor i stallet, rast ifrån fästingar (fattar ni en sån skurk bet sig fast på mig), rast ifrån gassande sol, rast ifrån semester. Gissa om att jag hade missuppfattat det.

Om jag bara kan hitta rektorn så ska jag ta ett snack med henne och se till att höstterminen börjar direkt. Både människor och djur mår bra av rutiner och en bra rutin är att personal och elever kommer till stallet varje dag året runt - så det så. Nää säg inte att hon också tagit semester - grrrr.

Här kommer min lista på varför sommarlov suger:
- Inga elever som kan bjuda mig på ost tio gånger om dagen- en/två personal går inte att lura tio    
  gånger?
- Inga elever som kan klappa mig femtielva gånger om dagen?
- Och ingen Tilly som jag kan jaga på morgonfodringen?

Jag saknar nästan hunden som kommer hit på lunchen och då fattar ni hur illa det är ställt.

När de nya ettorna kommer då ska jag köra med dom - det ser jag fram emot. Under tiden tänker jag terrorisera mössen och kajorna.

Jag analyserar fodrets mysighetsfaktor
Personalen: Flera gånger per dag fikar/äter personalen som jobbar för dagen på ditt kontor/ ("fikarummet"). Om du är där så får du uppmärksamhet. Försök att lägga fokus på sommarens fördelar Signe - du har hörnkontoret för dig själv och det är tyst - ingen som stör din skönhetssömn, möss, sorkar och fåglarna får ungar så det blir gott om mat :-)