tisdag 26 maj 2015

Skolhästen Metanitas presenterar sig

Berätta lite om dig
Jag är en charmig kelsjuk kille som gillar att hoppa.Jag hoppar runda trevliga språng och är lätt att följa i språngkurvan. Ibland kan jag bli bekväm men för det mesta är jag en pigg kille.

Vad är du anställd som?
Mitt jobb är att visa elever hur taggad en häst kan bli vid utsläpp. Ibland brukar jag leka att jag är en ohanterad tvååring tills någon bli irriterad och säger till för då är det slut på det roliga :-(. Min andra arbetsuppgift är att hälsa på folk när de passerar min box.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Att bli utsläppt i hagen på morgonen. Det finns inget som slår det. Fast att kela är oxå trevligt

Vad ska en hästskötare kunna?
Hålla sig kvar när jag klipper i lite extra på hinder. Ibland är det lättare att hoppa lite högre än att vinkla in frambenen.