söndag 17 maj 2015

Tidigare elever berättar del 8 - Josefin Blomqvist är Ridlärare

Hej!
Jag heter Josefin Blomqvist och gick i Ingelstad mellan 03-06. Vart tar tiden vägen, snart 10 år sedan...
Innan studenten så tog jag hästskötarexamen, vilket jag har haft stor nytta av i mitt yrkesval. Det är även ett form av "bevis" på de tre år man gått igenom.

Jag och Priceless


Jag har i stort sett jobbat med hästar hela tiden och då som ridlärare hos Ljungby Ridklubb där jag än idag är kvar och trivs kanon! 2009 bestämde jag mig att jag ville bli ridlärare på "riktigt" och 2010 kunde jag titulera mig som Ridlärare Level l. I mitt jobb som ridlärare ingår att hålla, planera lektioner på olika utbildningsnivåer, tillridning och utbildning av lektionshästar, det vardagliga med stall och hästarna. Det bästa med mitt jobb är variationen, ingen dag är den andra lik, träffa alla elever och föräldrar varje vecka och framför allt våra fantastiska hästar!

Jag har Ingelstad gymnasiet att tacka för mycket. All den breda kunskap de gett mig på många olika plan. Inte bara all hästkunskap utan också att man fick möjlighet att växa som människa. Det var ju ändå här någonstans som mitt intresse väcktes om att vara kvar och jobba inom branschen.
Det man inte får glömma är alla fina vänner man fått under de här åren, vänner för livet!

Jag och Notre Dame på Strömsholm